actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2014, 06:52
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Tijdschrift Klasse verschijnt nog vier keer per jaar op papier

Klasse, het onderwijsblad van de Vlaamse overheid, zou maar beperkt meer op papier gedrukt worden. Voor het overige zou het alleen digitaal via de website gepubliceerd worden.

Op die manier wil minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) een besparing doorvoeren. Aanvankelijk was er sprake van het blad integraal digitaal te maken en zo 1,8 miljoen drukkosten te vermijden. Maar er rezen bezwaren omdat sommige ouders minder toegang tot internet hebben.

‘Ik denk nu aan een scenario om de editie voor de ouders en die voor de leerkrachten nog vier keer per jaar te laten drukken, op de belangrijkste momenten van het schooljaar’, verklaarde Crevits gisteren in het Vlaams Parlement, na een vraag van Caroline Gennez (SP.A).

Bron: De Standaard 10/10/14
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141010_01313459

Mening: Ik begrijp de frustratie van ouders en leerkrachten als ze het tijdschrift zouden zien verdwijnen. Echter ben ik wel akkoord met het digitaliseren van Klasse. Als we zoals in het artikel vermeld staat, 1,8 miljoen euro zouden kunnen besparen, lijkt mij dit een goed idee. We moeten realistisch zijn en ons laten doen inzien dat als men hier niet op zal besparen, men het geld wel elders zal moeten halen. Door het tijdschrift de digitaliseren, verdwijnt het nog niet. Ik vind het belangrijk om een goed onderscheid te kunnen maken tussen 'iets dat veranderd' of 'iets dat verdwijnt'. In dit geval wordt het tijdschrift Klasse veranderd, maar het verdwijnt niet. Als je het tijdschrift toch op papier zou willen, kan je het steeds zelf afdrukken. Eventueel kan het tijdschrift wel op papier gedrukt worden voor bibliotheken. Zo kunnen ouders die niet beschikken over internet, hiervan gebruik maken.

Laatst aangepast door A*ron.Simsek : 10th October 2014 om 07:01.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.