actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2014, 16:33
Yannick.C*rpentier Yannick.C*rpentier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Overzicht. Waar betaalt een student het minst?

Overzicht. Waar betaalt een student het minst?

Minister van Onderwijs Hilde Crevits wil het inschrijvingsgeld optrekken tot 890 euro. Hoe verhoudt België zich daarbij ten opzichte van andere Europese landen? Landen als Finland of Denemarken hanteren geen tarieven, terwijl u in Engeland 9.000 pond (11.350 euro) moet ophoesten om te mogen studeren. Een overzicht.



Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141020_01331201

Eigen mening:
Ik ben eigenlijk een beetje verrast dat sommige landen geen inschrijvingsgeld hebben. Een klein land zoals België dat praktisch geen grondstoffen heeft gaat dan het inschrijvingsgeld voor het enige waar het goed in is (onderwijs) nog eens duurder maken. Natuurlijk is het nog niet zo erg als in Engeland en kan het ook wel enkele voordelen hebben. Bijvoorbeeld zorgt een hoog inschrijvingstarief ervoor dat studenten hun opleiding serieuzer nemen omdat ze niet willen blijven zitten en nog eens 890 euro willen ophoesten voor hetzelfde jaar over te mogen doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2014, 22:01
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: herenthout
Posts: 97
We kunnen veel zeggen over ons land maar op vlak van onderwijs hebben wij zeker niet te klagen. Wij betalen amper iets voor kwalitatief hoog onderwijs. Laat Crevits de kosten maar een beetje opdrijven. Zo zullen studenten meer gemotiveerd worden om hun studies serieus te nemen. Ik ken genoeg personen die gewoon op kot gaan om een jaar te feesten en zich van studies niks aan te trekken. De meeste van hen hebben ouders die zelf een zaak hebben en weten dat ze hier uiteindelijk toch in mee kunnen draaien. Bovendien scoort de KU Leuven ongelooflijk goed in de wereldranking. Ze staat maar liefst op de 55ste plaats. Studenten in de VS moeten na hun studies de eerste 5 jaar hun studentenleningen afbetalen als ze nota bene werk vinden. In Engeland is het iets goedkoper maar daar betalen ze nog standaard 10000 euro voor een bachelor. Wij betalen hier nog geen 1000 euro! Het siert de Scandinavische landen dat ze geen tarief aanrekenen maar waar staan ze in de wereldranking?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st October 2014, 09:16
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Karolinska Institute

"Ze staat maar liefst op de 55ste plaats." Ik ben het eens met Vincent dat we inderdaad niet mogen klagen op het vlak van onderwijs en dat de kwaliteit hiervan ook goed is. Maar ik stel me dan toch de vraag of de 55ste plaats echt zo spectaculair is? Blijkbaar moeten we op vlak van de 'ranking' onderdoen voor een Scandinavische universiteit waar men geen inschrijvingsgeld betaalt, namelijk Karolinska Institute. Deze Zweedse universiteit staat op nummer 44. Ik hoop dat ik hiermee je vraag over de Scandinavische ranking heb beantwoord, mocht ze al dan niet retorisch zijn.
Ook de Ludwig-Maximilians-Universität te München scoort blijkbaar beter dan de KU Leuven (#29), weer in een land waar men geen studiegeld betaalt.

Laatst aangepast door Kevin.V*nRillaer : 21st October 2014 om 09:47.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.