actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > R.Z.L. > RZL-Sprokkels
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th January 2005, 10:57
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
verkoop frisdrank in lagere scholen

http://www.standaard.be/nieuws/econ...2005_005&snel=1

================
Coca-Cola stopt verkoop frisdrank in lagere scholen

BRUSSEL - De drankengroep Coca-Cola verkoopt in geen enkele lagere school in België nog frisdranken. De automaten van de groep verdelen er enkel nog fruitsap, natuurlijk mineraalwater en melk.

Het bericht staat te lezen in de krant De Tijd.

In de lagere en secundaire scholen worden de 4.500 rode automaten van Coca-Cola vervangen door automaten met een sobere verwijzing naar merken van de groep. Daarvan staan er 500 in lagere scholen.

In de secundaire en hogere scholen worden, na overleg met de directies, eventueel wel frisdranken verkocht, maar dan is er naast de suikerhoudende drank telkens een caloriearme light-versie beschikbaar. Bovendien moet elke automaat ook water en fruitsap bevatten.
04/01/2005 - belga - kum

================
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th January 2005, 12:08
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Jiha! Goed initiatief!
In een andere discussie zal je dat ook al wel gemerkt hebben dat ik hier een ferme voorstander van ben he!
jong (af)geleerd is oud gedaan! Als kinderen op jongere leeftijd op school perfect fruitsap en water kunnen drinken, waarom zou je ze dan van die ongezonde troep geven?
Hoeveel jongeren kampen tegenwoordig niet met overgewicht, dat voortkomt uit al die cola en hamburgers enz??
Neem ze de cola af, geef ze water en fruitsap en hopla, je creeërt al een veel gezondere levensstijl!
Op mijn stageschool kunnen de kinderen kiezen tussen chocomelk, melk, water (plat en bruis) en fruitsap(appelsap en appelsiensap)
gezonde keuze genoeg! en ik heb nog nooit iemand horen klagen dat er geen cola tussenstond!

dank u wel coca cola!!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th January 2005, 21:05
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
mooi initiatief maar spijtig genoeg enkel bedoelt als imagoboost denk ik...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th January 2005, 21:39
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Inderdaad... in de toekomst zou het toch waarschijnlijk afgebouwd worden van hogerhand uit. Dus als het zover is voor alle merken kan Cola al 'stoefen' met het feit dat ze dit al jaren toepassen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th January 2005, 22:34
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest was het al verboden, in Wallonië vanaf begin volgend schooljaar, dus ze wisten ook al wel dat Vlaanderen zou volgen hé... Imageboost dus (maar ik had niet anders verwacht);
De automaten worden dus vanaf heden gevuld met Chaudfontaine en Minute Maid, twee 'spin-offs' van the C.C. Fruit Company (maar ook hier had ik niet anders verwacht, die automaten zijn natuurlijk ook niet voor niets)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.