actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Sociaal-wetenschappelijke achtergronden > De jeugd van tegenwoordig...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Vorige Post   Volgende Post
  #5  
Oud 26th September 2012, 12:48
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 119
Ik ben er mee akkoord dat leerlingen meer moeten worden gestimuleerd om de actualiteit op te volgen. Dit hoeft niet door hen 'verplicht' naar het nieuws te laten kijken, het kan inderdaad eens saai of langdradig zijn. Leerlingen willen graag selecteren wat ze zien en dat gaat niet als je naar het nieuws kijkt. Ze verliezen de aandacht al wanneer er een minder interessant stuk tussen zit. Als leerkracht moet je hieraan een draai kunnen geven en actualiteit zodanig gebruiken in je les dat leerlingen het wel opvangen/begrijpen en onthouden. Veel leerlingen kijken ook niet naar het nieuws omdat ze gewoonweg niet kunnen volgen. Het politiek systeem van België is immers ook niet zo gemakkelijk uit te leggen. Daarom is het, voor elke leerkracht, belangrijk om hieraan te werken. Als leerlingen een basis hebben, als ze iets begrijpen van het nieuws, krijgen ze hiervoor meer interesse en willen ze ook weten hoe het verder loopt.

Het gaat, volgens mij, ook niet zozeer over de hoeveelheid "boecht" dat er in het nieuws zit. Het gaat erom om deze "boecht" om te zetten in maatschappelijk relevante artikels waar leerlingen wel iets aan hebben, want in vele gevallen zit er in die "boecht" ook wel wat relevante waarheid...
Met citaat antwoorden
 

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:22.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.