![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Reclamespot lokt jongeren naar pedagogische site
De media, en vooral internet zijn heel grote informatiebronnen voor iedereen. Maar vooral jongeren worden er meer mee geconfronteerd, zowel door school als ook door hun zelfontplooiing. Jongeren zijn dus ook een zeer belangrijke 'doelgroep' in functie van de toekomst. Jongeren studeren en moeten later gaan werken voor de vorige generatie. Dat heeft niet rechtstreeks met het artikel te maken, maar onrechtstreeks bepalen die jongeren ook de cultuur van de nieuwe en huidige generatie. Daarom is het ook van groot belang dat jongeren op tijd worden ingelicht over het gebruik van deze media. Ik vind het persoonlijk een geweldig idee om een reclamespot te gebruiken die jongeren lokt naar een pedagogische site. Op die manier is de reclame zeer doeltreffend voor de jongeren (maar ook voor de ouders en begeleiders op een onrechtstreekse manier), ze leren omgaan met de gevaren en de verantwoordelijkheid. En in tijden van vandaag vind ik het absoluut wel nodig dat jongeren tijdig worden ingelicht. Het klinkt onschuldig, maar het kan grote gevolgen met zich meebrengen. Kijk maar naar het aantal misdrijven van de laatste jaren en de grote 'onthullingen' die de laatste tijd naar boven komen ...
|
#2
|
|||
|
|||
Dit vind ik een fantastisch initiatief! Vele jongeren worden wel gesensibiliseerd op school rond de gevaren van het internet en bepaalde sites, maar als puntje bij paaltje denk ik dat ze er weinig rekening mee houden in het dagdagelijkse leven… Vaak wordt het pas in de praktijk gebracht wanneer ze zelf iets nadeligs hebben meegemaakt en dan is het kwaad natuurlijk al geschied. Bepaalde reclame websites kunnen zo sluw te werk gaan waardoor je bent verkocht voor je het weet. Een voorbeeld bij reclame op tv zijn de beroemde belspelletjes, hoeveel mensen hebben zich al laten beetnemen? Terwijl in het algemeen toch geweten is dat er een addertje onder het gras zat… Pas wanneer ze zoveel geld effectief hebben verloren of drastische maatregelen worden getroffen (het verdwijnen van de belspelletjes) dringt het echt tot de mensen door. Wat niet wil zeggen dat ze het bij een belspelletje onder een andere vorm bijvoorbeeld wel zullen laten, soms lijkt het wel alsof de mens wil beetgenomen worden. Nu de belspelletjes was voor iedereen bekend, met als gevolg dat je er toch mag vanuit gaan dat er niemand meer intrapt, en toch…. Wat wil dit dan niet zeggen voor de websites uit de algemene gezondheidszorg, deze zijn veel minder bekend! Persoonlijk, vind ik dat er te weinig aandacht wordt aan besteed, conclusie: dit initiatief vind ik uitstekend!
|