![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik volg voor een groot deel jouw mening maar toch denk ik dat het achteraf gemakkelijk is. Het is inderdaad zeker en vast zo dat de treinbestuurder zich ervan moest bewust zijn welke gevaren het allemaal met zich meebrengt om met zo'n stof in de trein te snel te rijden. Dit valt niet goed te praten. De gevolgen zijn in dit geval uiteraard veel groter maar iedereen weet ook wat de gevaren zijn van te snel met de auto te rijden en toch doet men het. Natuurlijk is het niet echt te vergelijken, zeker de gevolgen niet, maar ik denk dat iedereen wel keuzes maakt waarvan je weet dat het slecht kan aflopen. In dit geval zijn die gevolgen jammer genoeg zeer ernstig.
|
#2
|
|||
|
|||
Zoals ook Tinne zegt is het achteraf misschien makkelijk praten, maar toch vind ik dat de fout grotendeels bij de bestuurder van de trein ligt. Het vervoeren van deze vloeistof brengt zeker risico's met zich mee en aangezien hij deze vervoert is hij ook deels verantwoordelijk. Dat hij de signalisatie van 40 km/u gewoon niet gezien heeft, klinkt verschrikkelijk als je weet welke gevolgen er nu zijn. Wat als.. Die vraag kan je je altijd stellen, was de trein niet van het spoor geraakt dan was er niet aan de hand. Maar nu krijgt hij de schuld, deels terecht, maar anderzijds vind ik dit ook wel erg. Fouten maken is menselijk, maar bij hem heeft zijn fout zware gevolgen voor de bevolking in en rond Wetteren. Ik hoop dat alles snel achter de rug kan zijn en er geen verdere slachtoffers moeten vallen of gevonden worden.
|