![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Vind je dat er op middelbare scholen condoomautomaten beschikbaar zouden moeten zijn? | |||
Ja, zowel in de jongens- als in de meisjestoiletten. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 76.47% |
Neen, condooms kunnen ze beter elders halen, op school worden condooms waterballonnen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 23.53% |
Stemmers: 34. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat condoomautomaten op school geen slecht idee is. Seks is niet langer een taboe. Iedereen durft er tegenwoordig zijn zegje wel over doen en het begint al op zeer vroege leeftijd.
En wie heeft er nu geen zin in iets anders, leukers onder de schooluren ? ![]() |
|
|||
|
|||
Seks is tegenwoordig inderdaad niet langer een taboe meer, maar condoomautomaten op school vindt ik toch een beetje teveel van het goede. Wel vindt ik dat er meer condoomautomaten op openbare plaatsen moeten komen, zoals in cafés en in winkels, toiletten op fuiven, eventueel shop-o-matic. En niet alleen in discotheken. Seks moet zeker en vast veilig gebeuren en men moet jongeren stimuleren om het veilig te doen. Maar of men tegenwoordig zijn condooms al op school moet kunnen kopen, daar heb ik zeer sterk mijn twijfels bij...
|
|
|||
|
|||
Enerzijds vind ik het plaatsen van condoomautomaten op school een goede zaak. Op deze manier worden er misschien meer ongewenste zwangerschappen en soa's voorkomen.
Anderzijds vraag ik me af, waar plaats je zo een ding? Op het toilet? In mijn secundaire school kwamen de lkr regelmatig controleren in de toiletten weliswaar om iemand te betrappen op roken... Maar ik kan me indenken dat het alles behalve plezant is voor een lln wanneer een lkr binnenkomt bij het 'draaien' van een condoom. Volgens mij is er nood aan goede en degelijke sexulele voorlichting. Zou je op die manier de drempel om bv een apotheek binnen te stappen kunnen verkleinen? Dat zouden natuurlijk zeer geslaagde lessen zijn! |
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|||
Ik weet niet of jongeren wel uit z'n automaat op school hun ding gaan halen, ik kan mij voorstellen dat jongeren problemen hebben met naar de apotheek gaan om daar een pakje te komen, maar dat geld volgens mij op school ook. Wie haalt er een pakje condooms uit een automaat als er 700 andere lln staan op te kijken. En BTW een condoom uit een automaat is verschikkelijk DUUR
![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|||
|
|||
Schamen niet denk is, maar die lkr. die dat zou zien heeft daar gewoon geen zaken mee!
Dus als het een beetje discreet kan ben ik voor die automaten. ![]() |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Volgens mij is er bij ons op schoool ok ergens nen condoomautomaat en wel op het derde verdiep.
Hoe ik dit weet? Den Davy weet er veel te veel! En dat is heel vreemd! ![]() |