![]() |
|
|
||||
|
||||
Je kan een wapen laten demilitariseren, mag je ook perfect in huis hebben. Kost wel geld om het door een erkend bedrijf te laten doen.
|
|
|||
|
|||
Na die verschrikkelijke moorden in Antwerpen is die hele nieuwe wapenwet in een stroomversnelling terecht gekomen. En hier zit dan volgens mij ook het probleem. Er is niet goed na gedacht over de concrete aanpak van de hernieuwingen van vergunningen enzovoort... Als ze hier nu beter over hadden nagedacht en alles wat meer zouden verspreiden dan zouden de mensen nu niet tot 2009 moeten wachten om een nieuwe/vernieuwde vergunning te kunnen krijgen.
Dat er zoveel wapens te vinden zijn in België verbaast mij trouwens. |
|
||||
|
||||
Bwoah, er hebben in dit landje veel veldslagen gewoed en het is traditie dat 'the day after' de bevolking alles wat bruikbaar is recupereert van de gesneuvelde militairen. Veel oorlogswapens in België, maar daarmee hebben de meesten nog geen munitie ervoor
![]() Maar de wapenwet maakte voor de wijziging al geen steek. Ik kon een winchester 300 mag sniper kopen zonder probleem, enkel m'n identiteitskaart nodig. Een long-rifle daarentegen niet, die was op vergunning, en het rare was, dit kaliber is 10 keer zo klein als die win 300. Dus ze hield al geen steek. Maar nu nog minder hoor |