![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Het zijn inderdaad te weinig uren. Men probeert zoveel mogelijk leerlingen i.p.v. naar het buitengewoon onderwijs naar het gewoon onderwijs te sturen. Dit is goed voor de leerlingen maar ik vind dat men ook wat aan de leerkrachten mag denken. Het is moeilijk les te geven als leerkracht als je speciale aandacht moet geven aan leerlingen die een handicap hebben. Het is nu al moeilijk om je lessen gezien te krijgen, dus zeker als er leerlingen met een handicap in je klas zitten zonder een helper, zoals bv. een tolk gebarentaal. Ik heb er helemaal geen problemen mee dat ze zoveel mogelijk leerlingen naar het gewoon onderwijs sturen, maar er moet wel voor genoeg hulp en bijstand gezorgd worden zodat de leerlingen zeker kunnen volgen en geen achterstand hebben.
|
#2
|
|||
|
|||
Ik vind het op zich goed dat deze leerlingen geïntegreerd worden in het gewone onderwijs. Maar dat de leerlingen in dit geval gaan van volledige dagen begeleiding naar 6 uur per week vind ik raar. Ik denk dat gewoon onderwijs sowieso al moeilijk te volgen is voor deze leerlingen. Is het dan niet irrealistisch als we verwachten dat deze leerlingen bijna volledig zelfstandig deze stap kunnen zetten? Uren vrijmaken voor de begeleiding van deze leerlingen kan toch niet volledig een nieuwe kost zijn. Als er minder leerlingen naar het buitengewoon onderwijs gaan, worden de kosten hier minder. Dat zou toch al een deeltje moeten compenseren, niet?
|