![]() |
|
|
|||
|
|||
Voor heel wat gezinnen heeft zo een sluiting ernstige gevolgen.
Ik denk dat de gevolgen op verschillende vlakken voelbaar zijn: zeker op financieel vlak: zo een premie geraakt ‘opgebruikt’ . Wanneer men dan niet snel een andere job vinden, komen deze gezinnen in de problemen. Misschien zijn het mensen die een huis aan het afbetalen zijn of andere leningen hebben lopen. Misschien rekenen ze echt op jet inkomen dat ze tot nu toe altijd hebben gehad. Maar ook op emotioneel vlak kan dit gevolgen hebben. Wanneer men geen arbeid meer kan verrichten, voelt men zich , denk ik, een stuk uitgesloten uit de maatschappij. Het is toch dikwijls dat men er maar bij hoort wanneer men mee ‘productief ‘ is in deze maatschappij. |
|
|||
|
|||
Inderdaad, het onvermijdelijke is toch gebeurd. Ik had dit al voelen aankomen. Spijtig genoeg sluiten ze weer een (grote) fabriek in België terwijl onze economie nog niet voldoende herstelt is van de recessie. Hopelijk herstelt de economie zich snel genoeg waardoor men die arbeidsoverschot goed kan opvangen.
Het is wel goed dat de werknemers een ontslagpremie krijgen. Toch zouden ze snel ander werk moeten zoeken, wat nu niet zo makkelijk is, want zulke premie geraakt snel op dankzij leningen, hoge kostprijzen van goederen, ... |
|
|||
|
|||
valse beloften
net hetzelfde verhaal als Renault, ik rijd met een opel (op een maandag gemaakt) en is net afbetaald; de volgende zal geen opel zijn....
de ( "toekomstige ") regering zal eens moeten buigen over vertrekkende maatschappijen die open wonden achterlaten...premies met terugwerkende kracht innen, boetes opleggen... die grote maatschappijen vertrekken naar landen waar het uurloon minder is, dus dubbel geprofiteer; hier met het geld gaan lopen tot de koe is uitgedroogd, dan op de kap van de economisch achtergestelde landen...en als daar het uurloon stijgt wat dan?? auto's onbetaalbaar: allemaal met de bus!!! wat zullen de groenen blij zijn ![]() |