actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2010, 20:28
jana dua jana dua is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herselt
Posts: 56
Schoolsysteem

Ik vind het ook erg moeilijk om hier een oplossing voor te zoeken.
Het plan van het ministerie van onderwijs om de eerste graad middelbaar onderwijs voor alle leerlingen dezelfde te maken kan voor dit probleem een oplossing bieden. Leerlingen zouden zo hun talenten en intersses kunnen ontdekken om zo een betere studiekeuze te maken. Toch ben ik er niet echt voorstander van. Het niveauverschil zou er echter ook voor kunnen zorgen dat zowel sterke als zwakkere leerlingen afhaken.
Het probleem kan misschien ook op sociaal vlak liggen. Ouders die hun kinderen niet echt stimuleren. Ze zijn meer bezig met hun eigen werk/ carrière. Zo is het niet fijn voor leerlingen om hun best te doen en goede resultaten te behalen. Ouders grijpen soms ook te hoog. Ze willen dat hun kind een hogere richting volgt dan wat ze eigenlijk aankunnen. Leerlingen stoten zo meer en meer op mislukking en teleurstelling waardoor ze ook weer afhaken.
Misschien moeten scholen per leerling of klas een begeleider inschakelen die resultaten opvolgt, emotionele ontwikkeling controleert en ook gepaste oplossingen zoekt voor problemen die leerlingen ondervinden.
Als leerkracht hebben we natuurlijk ook een belangrijke taak. Wij moeten de leerlingen een zo aangenaam mogelijke les bezorgen, we moeten prroberen om van de klas een plek te maken waar de leerlingen zich thuisvoelen en zichzelf kunnen zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2010, 00:33
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 171
Citaat:
Orgineel gepost door jana dua

Ouders grijpen soms ook te hoog. Ze willen dat hun kind een hogere richting volgt dan wat ze eigenlijk aankunnen. Leerlingen stoten zo meer en meer op mislukking en teleurstelling waardoor ze ook weer afhaken.
Met deze bewering ga ik volledig akkoord. Het is echter niets nieuws onder de zon. Dat zoon of dochter Latijn studeert of toch minstens een andere ASO-richting doet, lijkt nog altijd chiquer te staan dan te moeten zeggen dat je kind iets met zijn handen doet in een technische richting of BSO. Ik kan hier verkeerd in zijn, maar deze houding zie ik nog niet zo snel veranderen in de toekomst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:05.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.