![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Het beroep van zelfstandige is niet te onderschatten. Mensen houden vaak geen rekening met de zware investeringen die voor een groot aantal zelfstandige beroepen vereist zijn. Wanneer zij dan nog eens geconfronteerd worden met het betalen van hun belastingen komen ze tot de constatatie dat er financiële problemen dreigen te ontstaan. Bepaalde sectoren zijn uiteraard gevoeliger voor een eventueel falen. Om een zaak te doen renderen dienen de zelfstandigen ook zeer veel werk en tijd te steken in hun job. Het is inderdaad verontrustend dat 1 op 9 zelfstandigen in armoede leeft, ook het feit dat er nooit zoveel faissementen het afgelopen jaar zijn uitgesproken is een teken dat de economische crisis zeker nog niet voorbij is.
|
|
|
|||
|
|||
|
1 op 9 is veel! Zeker in een land waar men beweert dat de sociale zekerheid heel hoog is. Ze is blijkbaar niet hoog genoeg. Maar als de zelfstandigen te nobel zijn om hulp te vragen wanneer ze financieel in de problemen zitten, is het ook wel hun eigen schuld, vind ik. Het is geen schande om hulp te vragen, zeker als je kinderen hebt is het belangrijk dat er wat geld binnenkomt.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ik denk wel dat je dit artikel een beetje moet nuanceren. Er zijn veel zelfstandigen die officeel onder de armoede grens leven maar in het 'zwart' massa's geld verdienen/hebben. Bij een kapster bijvoorbeeld, kan mijn niet controleren hoeveel mensen er daar binnenstappen en dus geld in het laadje brengen. Men profiteert hier dus ook van, minder officiële inkomsten, minder belastingen! Ook boeren kopen veel producten in het zwart aan, deze kunnen ze dus niet verder verkopen in het 'wit' want officeel heeft men ze niet aangekocht. Oké, zelfstandigen hebben het niet altijd gemakkelijk, zeker niet met de economische crisis maar ik denk dat een beetje nuanceren bij dit artikel wel mag.
|