![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Net zoals Jolien al zei, ben ik het ook volledig eens met wat gezegd wordt in het artikel.
Het is inderdaad zo dat wij altijd maar uit heel veel willen kiezen en dan eens we thuiskomen we niet meer tevreden zijn met wat we gekocht hebben: 'Ik had toch beter dat andere truitje gekocht!' Als het dan over kleren gaat is het leuk om zoveel dingen te kunnen passen, maar uiteindelijk heb ik niet het gevoel dat ik echt DAT gevonden heb wat ik nu precies zocht. Dit zou volgens mij wel het geval zijn als je maar uit drie dingen kan kiezen. Net hetzelfde komt dan weer terug in de supermarkt. Als er geen côte d'or choco was geweest hadden de mensen wel voor iets anders gekozen wat ze ook lekker vinden. Maar de producent blijft maar nieuwe dingen uitvinden en ontdekken, waardoor de gewone burger moeite krijgt met het maken van keuzes. |
#2
|
||||
|
||||
kwaliteit boven kwantiteit.
|
#3
|
|||
|
|||
Het artikel bevat inderdaad heel veel waarheid.
De laatste tijd is het aanbod in alles veel groter geworden. Gisteren was het Sinterklaas en dat betekent dat mensen de afgelopen weken enorm veel reclameboekjes hebben aangekregen. Ik verschiet elke keer opnieuw als ik zo'n reclameboekje over speelgoed bekijk. Kinderen hebben de dag van vandaag massa's mogelijkheden. Toen ik klein was, waren mijn poppen nog gewoon simpele, plastic poppen. Tegenwoordig zijn het bijna echte baby's. Ze kunnen eten, wenen, plassen, praten,... Uiteraard heeft het grote aanbod in alles ook zijn voordelen, want consumenten krijgen meer mogelijkheden. Toch moet men oppassen met dit overaanbod, want mensen worden volgens mij steeds 'hebberiger.' Steeds merkkledij willen dragen, merkproducten eten,... zijn hier bekende voorbeelden van. Eerlijk gezegd begrijp ik mensen die zo'n instelling hebben niet zo goed. Ik hecht totaal geen belang aan merken e.d. De goedkopere producten/kledij zijn in de meeste gevallen niet slechter (in tegendeel) dan de duurdere. |