![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ik zou de tabel zo laten als ze is. Moest het nu om belangrijkere aanpassingen gaan, zou dit nog discutabel zijn. Het gaat hier echter over de vorm en structuur waaronder een atoom kan voorkomen en als je dit voor elk atoom in de tabel gaat moeten inpassen, krijg je inderdaad een hele ingewikkelde tabel volgens mij. Zo lang er geen drastische veranderingen in de tabel nodig zijn, zou ik deze zo laten als ze is.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ik denk dat je nog steeds het 'oude' tabel kunt gebruiken in de klas om oefeningen op te lossen. De leerlingen mogen (of moeten) wel weten dat er een 'nieuwe(re)' tabel is met de hierboven vermelde gegevens bijgevoegd, zodat ze beseffen dat de oefeningen die zij oplossen mogelijk niet 100% accuraat zijn.
Als het van mij afhangt mogen geleerden en al diegenen die professioneel met de studie van de elementen, chemie, ... bezig zijn, gebruik maken van het nieuwe tabel! |